صفحه اصلی پوست اهمیت ویتامین ب ۲ و غذاهای حاوی این ویتامین

اهمیت ویتامین ب ۲ و غذاهای حاوی این ویتامین

0 876

 

ویتامین b2

ویتامین b2

 

 

نام دیگرویتامینB2 ریبوفلاوین است . دلیل انتخاب این نام ، رنگ زرد این ویتامین است که ناشی از وجود حلقه فلاوینی موجود در ساختمان آن می باشد . از ویتامینهایی است که در بسیاری از مواد غذایی موجود است اما عوارض کمبود آن گریبانگیر افراد زیادی است.

غذاهای حاوی ویتامین ب ۲:

ویتامین B2 در منابع غذایی حیوانی ( شیر وگوشت وجگر) به مراتب بیشتر از منابع گیاهی جذب می شود . حداقل۹۰ درصد ریبوفلاوین شیر گاو ، گوسفند وبز به شکل آزاد وجود دارد در صورتی که در منابع غذایی دیگر ، این ویتامین بصورت ترکیب با پروتئین یافت می شود. منابع گیاهی ویتامین B2  بیشتر سبزی های برگ سبز وغلات هستند .اما بیش از ۵۰درصد ویتامین موجود در آرد گندم در حین آسیاب کردن از بین می رود.ويتامين B2 در ماهي، تخم‎مرغ، جوانه گندم، بادام زميني، گردو، فندق، پسته، تخمه‎آفتابگردان، آواكادو، زردآلو، تمشك، جو، سويا،گل كلم، آب پنير، آب ماست، قره‎قورت، سيب‎زميني، لوبياي چيتي، گوجه‎فرنگي، انگور، خرما، نارگيل، شاه بلوط، نخودفرنگي، عدس، چغندر، لپه، مارچوبه، كاهو و بولاغ اوتي وجود دارد.

خواص ویتامین ب ۲:

_ ويتامين B2 از تشنجات جلوگيري مي‎كند.
_ ويتامين B2 ضدجوش آكنه مي‎باشد.
_ ويتامين B2 از ورم لثه جلوگيري مي‎كند.
_ از به وجود آمدن اختلال در جذب چربي‎هاي بدن جلوگيري مي‎كند

_ يكي از كارهاي ديگر ويتامين B2 انتقال اكسيژن از قلب به ساير نقاط بدن است.
_ كمبود ويتامين B2 اعمال طبيعي اعصاب را مختل ساخته و به خاطر همين خستگي و ضعف در فرد به وجود مي‎آيد.

_ ويتامين B2 رشد و ترميم موها را آسان مي‎كند.
_ كمبود ويتامين B2 باعث افزايش رشد سرطان‎هاي پوستي مي‎گردد.
_ يكي از علل‎هاي آب مرواريد چشم كمبود ويتامين B2 مي‎باشد.

– ويتامين B2 كمك كننده رشد و بازسازي بدن است.
– ويتامين B2 براي سالم بودن پوست، مو و ناخن مناسب است.
– اشعه ماوراي بنفش باعث از بين رفتن ويتامين B2 مي‎شود.
– الكل دشمن ويتامين B2 است.

_ كمبود ويتامين B2 باعث شوره سر و ريختن مو مي‎گردد.

 

پست های مرتبط

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال دیدگاه